6 ~

Vi slutade relativt tidigt, klockan tre, men min syster dröjde sig kvar. Hon stod tillsammans med Horden med stort H i en ganska tom korridor. De pratade, skrattade. Skvallrade om vem som var ihop med vem, vem som hade varit otrogen med vem och vem som verkade vara på g med vem.

Alltsammans var outsägligt tråkigt, och jag var förvånad över att de orkade.

De gick vidare till ämnet killar, och jag blev rätt förvånad över att höra mitt eget namn nämnas.

’’Du skojar? Han är seriöst läskig!’’ utbrast en av tjejerna.

’’Det menar du inte.’’ mumlade en röst som jag kände igen som min syster.

De fortsatte med att diskutera syrrans kille, och jag kunde inte låta bli att le.

Det hela var verkligen skrattretande.

Sedan splittrades gruppen. Min syster gick tillsammans med två andra tjejer åt ena hållet, och jag bestämde mig för att gå hem. I entrén passerade jag henne igen, den här gången med armarna om den där killen. Jag kastade en blick åt deras håll, och hon blängde mot mig och kysste honom på ett mycket provokativt sätt.

Jag behövde inte fråga för at veta att hon tänkte hänga med honom hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0